Giro Arnhem

Portfolio Categories: Events

Opdracht

Dit jaar vond de start van de Giro d'Italia in Gelderland plaats met etappes op 6, 7 en 8 mei.  In Arnhem werkten de ondernemers samen in de Stichting KOGA. Netcreators is gevraagd om voor de Giro Arnhem de websites en online marketingcampagne op te zetten en uit te voeren. Ook de uitvoering van de Arnhemse retailactie rond de Giro d'Italia werd bij Netcreators belegd.

Oplossing

We zijn gestart met de vormgeving van een huisstijl zodat alle kanalen van de Giro Arnhem een uniforme, herkenbare uitstraling zouden hebben. Op basis hiervan werd een website voor de ondernemers, een publiekswebsite en een actiewebsite gebouwd. Als social media werden Facebook, Pinterest, Twitter, YouTube en Instagram ingericht. Netcreators schakelde meerdere Arnhemse bedrijven in om samen alles te realiseren. Omdat er slechts een maand was om alles te realiseren, werd Agile Development gebruikt waardoor heel snel opgeleverd kon worden.

Resultaat

De websites werden allemaal in WordPress ontwikkelt en onderling en met de social media kanalen gekoppeld. Zo ontstond een breed Arnhems online Giro platform. De online marketing campagne bestond enerzijds uit berichten, foto's en video's op de sites en in de Social media kanalen. Om attentiewaarde te creëren en snel de juiste doelgroepen te bereiken, werd een forse betaalde klikcampagne gevoerd op Facebook en in Instagram. Zo werden gedurende de twee maanden maar liefst ruim 220.000 'unieke' mensen bereikt. Het aantal contacten bedroeg -betaald en onbetaald- bijna 4 miljoen. Gegeven het budget bleek ook nu weer dat online social media marketing vele malen goedkoper en effectiever is dan traditionele marketingkanalen.