Zoekmachine Optimalisatie levert je bedrijf meer klanten en omzet op.

Zoekmachine Optimalisatie levert je bedrijf meer klanten en omzet op.

Zoekmachine optimalisatie door Netcreators

Zoekmachine optimalisatie is het optimaliseren van je website met als doel om je website op specifieke zoekwoorden zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google en andere zoekmachines te laten verschijnen.
Ook al neemt het aantal de laatste jaren af (onder andere door de invloed van social media), nog steeds vindt ruim 80% van alle internetters zoekmachines de beste manier om websites, webshops en webwinkels te vinden met bepaalde informatie, diensten en producten. Daarom is het enorm belangrijk dat een website hoog in Google verschijnt bij bepaalde zoekopdrachten. Met hoog in Google bedoelen we natuurlijk dat je op de eerste pagina van de zoekresultaten verschijnt.

Zoekmachine optimalisatie is een ambacht

Ambachtelijk werk betekent dat je vakkennis hoort te hebben, weet welk gereedschap je moet gebruiken en hoe je dit inzet en hoe je te werk moet gaan om het gewenste resultaat te bereiken. Zoekmachine optimalisatie (In het Engels SEO of 'search engine optimization' en door veel mensen zoekmachine marketing genoemd) is daarom ook echt een ambacht, niet een trucje dat je even snel leert. Het vergt investeren in kennis, een strategie en veel uitvoerend werk. Maar de resultaten zijn er dan ook naar, namelijk:

  • hoger in Google betekent meer bezoekers op uw website;
  • meer bezoekers op uw website levert meer aanvragen en meer bestellingen;
  • beter zichtbaar in Google betekent hogere naamsbekendheid, klikt men de eerste niet op je link dan zal men dit later eerder doen, wat ook weer meer bezoekers oplevert.

Zoekmachine optimalisatie is een doorlopend proces.

Zoekmachine optimalisatie is een continue activiteit waar je doorlopend in moet investeren. Het Google zoek algoritme wijzigt voortdurend dus de hoogte van jouw website in de zoekresultaten ook. Daarom is het belangrijk de zoekmachine optimalisatie procesmatig aan te pakken in plaats van als een eenmalige activiteit te zien. Als Netcreators je website optimaliseert dan zorgen we eerst dat de site in de basis helemaal goed is (zowel technisch als met de content). Vervolgens kunnen we deze telkens aanpassen en bijwerken om de goede positie in Google en andere zoekmachines te behouden. Mogelijk adviseren we ook om andere zaken er aanvullend bij te doen zoals adverteren in Adwords van Google. Het resultaat van een compleet pakket aan zoekmachine marketing activiteiten is altijd beter dan zoekmachine optimalisatie alleen.

Zoekmachine Optimalisatie is tovenarij!

Veel bedrijven presenteren zoekmachine optimalisatie als iets dat bijna ongrijpbaar en daarom verschrikkelijk moeilijk is. Het onbekende en steeds veranderende algoritme van Google maakt dat het heel veel geld kost aan activiteiten die geheim zijn om hoog te komen in de zoekresultaten van Google. Niets is minder waar, het is namelijk behoorlijk duidelijk welke factoren voor Google enorm belangrijk zijn en waaraan je vrijwel iedere website dus kan laten voldoen. Slechts een paar zaken zijn moeilijk in te regelen als je deze niet al bezit, zoals een generieke domeinnaam met het juiste zoekwoord erin, het liefst ook nog eens lang geleden geregistreerd en al die tijd al live met de juiste content. Maar andere belangrijke zaken zoals de correct opbouw van je HTML en stylesheets, het juist invullen van alle stijlelementen en opbouw van je pagina, goed gebruik van keywords, gebruik van uitgaande en inkomende links, allemaal zaken die prima verzorgd kunnen worden. Het is daarbij wel belangrijk welk CMS (content management systeem) je gebruikt. WordPress is bijvoorbeeld heel goed voor zoekmachine optimalisatie, Umbraco een stuk minder. Zoals wij al zeiden hierboven, zoekmachine optimalisatie (en zoekmachine marketing) is een ambacht!

Maak vandaag nog een afspraak.

Bel 026-442 1950 of stuur ons een email:

google seo logo

Hogere Google ranking door zoekmachine optimalisatie.

seo is continue proces

SEO is een continue proces

Aanpak Zoekmachine Optimalisatie

Netcreators hanteert een vaste aanpak met stappenplan voor de zoekmachine optimalisatie van een website:

1. Gratis adviesgesprek met vrijblijvende analyse en advies.

Wanneer u met ons contact opneemt om de mogelijkheden om uw website beter te laten scoren in Google te bespreken, maken we graag meteen een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek met één van onze zoekmachine marketing specialisten. Van te voren voeren we eerst gratis een korte scan van uw website uit. Op basis van de resultaten hiervan, uw ambities en uw budget, adviseren wij welke internet marketing middelen het beste ingezet kunnen worden om binnen de gestelde kaders de gewenste doelstellingen te bereiken. Het kan daarbij zijn dat wij zoekmachine optimalisatie niet als de beste oplossing adviseren, bijvoorbeeld omdat de concurrentie groot en/of zeer kapitaalkrachtig. Het kan dan verstandiger zijn om meer te investeren in andere zoekmachine marketing tools zoals zoekmachine adverteren met Adwords, retargeting campagnes op andere websites, social media marketing of klassieke marketingcampagnes met nieuwsbrieven en advertorials.
Uiteraard laten wij u een aantal cases zien van bestaande klanten en wat het resultaat hiervan is. Een zeer mooi voorbeeld is ook ons eigen bedrijf Netcreators, waarmee we met wel zes verschillende activiteiten op de eerste pagina van Google staan in een speelveld van soms meer dan duizend aanbieders.
Op basis van het gesprek doen wij u een helder voorstel met daarin een aantal vaste en een aantal variabele activiteiten en het budget dat hiermee gemoeid is.

2. Intakegesprek

Na akkoord op ons voorstel is starten we met een intakegesprek met een zoekmachine marketing specialist en onze projectleider. Iedere klant heeft bij Netcreators één vaste projectleider die zolang als je bij ons klant bent je vaste aanspreekpunt is en die zich inzet voor jouw succes. In dit gesprek inventariseren we je business case verder, wordt alles rondom je bedrijf besproken en werken we de doelstellingen verder uit. Dit wordt verwerkt tot een rapportage die wij verder met ons team van specialisten bespreken.

3. Zoekwoordenanalyse en websitescan

Op basis van de rapportage maken we een uitgebreide analyse van de website, zowel de content als techniek. We gaan de zoekwoorden houden tegen de zoekopdrachten in Google en de zoekwoorden waarop concurrenten gevonden worden en hun SEO verrichten. De resultaten worden met je besproken waarna we kunnen beginnen met de zoekmachine optimalisatie van de website.

4. Content optimalisatie

Nadat de zoekwoorden zijn vastgesteld en overeengekomen, kunnen we aan de gang met het optimaliseren van de webteksten en andere content. Onze in SEO gespecialiseerde tekstschrijvers gaan de teksten van uw website opnieuw schrijven. Zij schrijven deze SEO teksten dusdanig dat de zoekmachines deze teksten optimaal indexeren. Dit betekent een juiste spread van de gewenste keywords en optimaal gebruik maken hiervan in zowel titel, headers als de bodytekst van pagina's. Ook kunnen zij indien dit gewenst is de teksten meer actiematig maken en vanuit de vraag van de klant geformuleerd. Dit levert een hogere conversie op van bezoeker naar informatie-aanvraag of doen van een bestelling.

5. Technische Optimalisatie

De techniek van een website is fundamenteel voor een goede vindbaarheid.
Er zijn namelijk verschillende richtlijnen waaraan minimaal voldaan moet worden om een zoekmachine een website goed te laten indexeren. Dit heeft alles te maken met de zogenaamde HTML templates en style-sheets van het gebruikte CMS. Deze maken wij eerst in orde, waarna we zorgvuldig de SEO teksten plaatsen op de hiertoe aangemaakte landingspagina's. Ook andere belangrijke technische elementen worden opgenomen in deze optimalisatie, zodat de zoekmachine de website op de gewenste zoekwoorden gaat ranken.

6. Conversie Optimalisatie

Om de conversie te verhogen is het erg belangrijk dat de website een goede structuur en opbouw heeft die rekening houdt met de gebruikerservaring ('user experience' of UX) en het doel waarvoor gebruikers op de website komen, de zogenaamde toptaken. Dit maakt dat een bezoeker snel vindt waar hij of zij naar op zoek is en niet afgeleid wordt door overbodige zaken. Meteen aan het begin van het traject zullen wij de website hierop aanpassen wat ook weer zal leiden tot meer aanvragen en bestellingen. Ook dit is een continue proces oftewel wij zullen uw website ook op dit onderdeel voortduren monitoren (bijvoorbeeld door een heatmap te gebruiken) en verbeteren.

7. Maandelijks optimaliseren website

Marketing is een voortdurende activiteit welke een constante investering vergt aan tijd, geld en andere middelen. Als onderdeel hiervan is zoekmachine optimalisatie ook een continu proces. Een website moet voortdurende geoptimaliseerd worden om hoog in de Google ranking te blijven. Alle bovenstaande activiteiten, tekst optimalisatie, technische optimalisatie, gebruikte zoekwoorden, verbeteren user experience, dienen met een vaste frequentie uitgevoerd te worden. In welke mate dat is hangt af van uw ambitieniveau en het concurrentieveld waarin u zich begeeft. Het beste is om iedere maand een korte scan uit te voeren op alle onderdelen en aan te passen wat nodig is om de ambitie maximaal te ondersteunen.

8. Periodiek evaluatiegesprek

Netcreators meet in het kader van de zoekmachine optimalisatie continue de resultaten. Wij zetten hier in de basis Google Analytics of Piwik voor in maar ook anders tools kunnen ingezet worden zoals Snoobi, Majestic of Github en natuurlijk de statistiekprogramma's van de diverse platforms zelf. Uiteraard kun jij als klant deze campagnestatistieken ook zelf voortdurend inzien. Met deze objectieve data evalueren wij de zoekmachine optimalisatie campagnes ieder kwartaal. Er vindt dan meteen een evaluatiegesprek plaatst met jou als opdrachtgever om de kwartaalresultaten samen door te nemen en te kijken waar we kunnen bijsturen of meer moeten investeren om de doelstellingen te behalen of het ambitieniveau te verhogen.

Aanvullend gereedschap om voorzichtig mee te zijn: Linkbuilding:

9. Linkbuilding

Linkbuilding is het actief plaatsen van zogenaamde 'backlinks' naar je website, oftewel het plaatsen van links naar jouw website op andere websites. Ooit waren backlinks de basis van Google's algoritme en de weerslag ervan was uw pagerank. Hoe meer backlinks naar jouw website, des te belangrijker was jouw website blijkbaar voor het onderwerp waarover je site ging. Omdat steeds meer zoekmachine optimalisatie zoekmachinemarketing bedrijven zich gingen specialiseren in het aanleggen van zogenaamde 'linkfarms', websites die alleen maar dienden om in het kader van SEO backlinks te plaatsen, is Google dit wel iets minder belangrijk gaan vinden. Backlinks zijn nog steeds enorm belangrijk maar Google wordt er steeds slimmer in de echte te onderscheiden van de neppers uit de netwerken van linkbuilding websites van SEO bedrijven. De beste manier is daarom om zelf te zorgen voor veel backlinks door middel van het publiceren van blogs op andere sites, social media berichten, nieuwsberichten enzovoorts met daarin links naar uw website. Ook uw klanten vragen om een link te plaatsen in ruil voor een korting is zeer goed. Op deze manier bouwt u aan kwalitatieve backlinks die ook duurzaam zijn. Ons social media bureau 12 Social Media Marketing kan u hierbij van dienst zijn.

Fouten SEO

De ergste fouten in zoekmachine optimalisatie.

Succes met SEO

Contact

Neem vandaag nog contact op en vertel ons hoe wij u van dienst kunnen zijn.

Voor vragen of een afspraak kunt u onderstaand formulier invullen. Bellen kan natuurlijk ook, onze klantenservice is bereikbaar op nummer 026-442 1950

Uw contactgegevens

Gelieve dit veld leeg te laten.