1.S-Commerce: Het doen van aankopen via social media.
2. Het integreren van social advertising: Voor 2015 wordt verwacht dat er nog meer nieuwe manieren worden ontwikkeld om social advertising te integreren.
3. De mobiele revolutie: Geolocatie en gecontextualiseerde real-time content zullen niet meer weg te denken zijn uit welke digitale marketing-strategie dan ook.
4. Social video: Video en film zal in 2015 een nog grotere rol gaan spelen binnen social media.
5. Agile Marketing: De gevatte en vaak komische reacties van bedrijven op klantvragen via Twitter en Facebook, moet ook in 2015 worden doorgezet.
6. Anonimiteit: Het ligt in de lijn der verwachting dat het thema online privacy ook in 2015 nog menigmaal de gemoederen druk bezig gaat houden.
7. Privéberichten: Steeds vaker nemen bedrijven contact op met de klant via Privé-berichten op social media.
Lees het volledige artikel ‘De social media-trends van 2015’ van 12 Social Media Marketing hier:
De social media-trends van 2015